Tiedote 24.3.2020
Partioaitta on valittu kolmatta kertaa toimialansa vastuullisimmaksi brändiksi Suomessa Sustainable Brand Index -kuluttajatutkimuksessa. Sustainable Brand Index listaa vuosittain Suomen parhaiten kestävän kehityksen hengessä toimivat yritykset.
Partioaitta sai kunniamaininnan vaatteiden kategoriassa ja sijoittui kaikkien brändien keskuudessa neljänneksitoista. Kuluttajatutkimuksessa on mukana 195 brändiä eri toimialoilta ja mittaukseen vastasi yli 9480 suomalaista.
”Olemme iloisia tästä tunnustuksesta ja on hienoa, että ihmiset arvostavat pitkäjänteistä työtämme. Vastuullisuus on ollut olennainen osa Partioaitan identiteettiä ihan alusta alkaen – yli 90 vuoden ajan. Seuraamme ilahtuneina, kuinka paljon vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota ja miten kuluttajat myös vaativat sitä. Meitä tämä uusin tunnustus kannustaa työskentelemään entistäkin kovemmin vastuullisuuden eteen”, Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth iloitsee.
Partioaitta haluaa omalla esimerkillään edistää koko toimialan käytäntöjä entistäkin vastuullisemmaksi. Se myös ohjaa ja kannustaa ihmisiä tekemään kestävämpiä valintoja tulevaisuudessakin. Konkreettisena esimerkkinä Partioaitan ympäristövastuusta on Vihreämpi valinta -merkki, joka on kehitetty, jotta kuluttajien olisi helpompi tunnistaa ne tuotteet, joiden valmistuksessa on huomioitu eettiset ja ekologiset arvot erityisen tarkasti.
Vastuullisimmat TOP 20:
1. Valio
2. S-market
3. Elovena
4. Prisma
5. Kotimaista
6. VR
7. Myllyn Paras
8. K-supermarket
9. Fazer
10. Fiskars
11 .Yliopiston Apteekki
12. K-market
13. Oululainen
14. Partioaitta
15. Finlayson
16. S-Ryhmä
17. iittala
18. K-Citymarket
19. Kesko
20. Paulig
Katso kaikki tulokset ja raportti Sustainable Brand Indexin sivuilta »
Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Tutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen ja vuotuinen kyselytutkimus kattaa Suomen, Ruotsin, Tanskan, Norjan, Alankomaiden, Viron, Latvian ja Liettuan isoimmat ja tunnetuimmat brändit.
Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen vastuun ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen.
Tutkimukseen haastateltiin 9480 suomalaista kuluttajaa, jotka kertoivat oman näkemyksensä 195 yrityksen suoriutumisesta ympäristö- ja yhteiskuntavastuuasioissa.
Kestävä kehitys Partioaitassa
1 % ympäristölle. Vuonna 2019 keräsimme yli 110 000 euroa ympäristönsuojeluun. Lue uutinen »
Tutustu Vihreämpi valinta -tuotteiden eettisiin ja ekologisiin kriteereihin »
Lue tarkemmin vastuullisuudesta Partioaitassa »
Suosituimmat tuotemerkit